Da jeg blev ansat på min nuværende arbejdsplads, blev jeg placeret i en afdeling, jeg ikke just har den store erfaring med. Jeg skulle sammen med mine nye kollegaer forsøge at udvikle virksomhedens nye kommunikationsstrategi, hvor vi samtidig skulle finde frem til en ny tone of voice. Det er en stor opgave, når man aldrig rigtig har beskæftiget sig med markedsføring og kommunikation. Derfor forsøgte jeg at blive klogere på emnet gennem en masse blogs og bøger, men der var ikke rigtig nogen steder, hvor jeg for alvor blev klædt godt på i forhold til at udvikle en ny kommunikationsstrategi.
Det var lige indtil jeg fandt tekstforfatteren Majbritt Lund, som er hamrende dygtig til at forklare, hvordan man som erfaren og endda også som nybegynder bedst kommer i gang med sådanne opgaver. Jeg var som bekendt helt grøn på området, men jeg synes, at jeg efter at have læst Majbritts ord, var langt bedre rustet til at indgå i de pågældende arbejdsopgaver på lige fod med mine kollegaer. Nu er jeg efterhånden selv blevet en erfaren rotte inden for feltet. Det betyder, at jeg selv er begyndt at fortælle folk rundt omkring, hvordan man laver en god kommunikationsstrategi. Jeg er ikke lige to god til at fortælle det til personer, som jeg ikke kender, men det kan være, det kommer på et tidspunkt.
Derudover skriver Majbritt også en hel masse god viden om, hvordan man bedst skriver sine nyhedsbreve. Det er ligeledes en af mine nyere arbejdsopgaver, og her henter jeg også en masse inspiration. Jeg fandt eksempelvis ud af, at man ikke bare skal sende nogle tilfældige mails her og der. Det er i stedet langt bedre, hvis man får opsat nogle fast tidspunkter, nogle konkrete ting, man ønsker at fortælle modtagerne af nyhedsbrevene samt en strategi for, hvilke e-mails de skal modtage hvornår i deres respektive flow.