Forside Generelt Markedsføring der rammer det rette publikum

Markedsføring der rammer det rette publikum

136
0

De fleste grundlægger en virksomhed, fordi de har fået en god ide til et produkt eller bare er entusiastiske om noget meget specifikt. Man laver en møbelfabrik, fordi man har interesse i møbler, ikke fordi man synes det er spændende at markedsføre og sælge møbler. Måske er det derfor så mange virksomheder er så dårlige til at sælge sig selv og som følge deraf går nedenom og hjem. Det er ærgerligt, for på den måde mister vi mange gode virksomheder, der kunne have været til glæde for alle parter. Nedenfor kommer der derfor en ganske kort indføring i, hvordan du, som virksomhedsleder, bedst laver relevant markedsføring i dagens Danmark.

 

Først og fremmest kan du i dag ikke sige markedsføring uden også at sige online markedsføring. Sørg derfor for at alliere dig med samarbejdspartnere med et indgående kendskab til redskaber såsom søgemaskineoptimering og Google Tag Manager. Særligt Google Tag Manager er et interessant værktøj, da det sætter dig i stand til at samle data om dine kunders adfærd på din hjemmeside på samme måde, som du ville kunne det i en fysisk butik. Hvad er det mest intuitive design og hvilke reklamer klikker de faktisk på?

AIDA modellen- Fang dine kunder

Hvad end din markedsføring foregår on- eller offline, er den dog ingen nytte til, hvis ikke du forstår, hvad er der sælger. I den sammenhæng kan du bruge noget så simpelt men velkendt som AIDA modellen. AIDA står for awareness, interest, desire, action. Altså handler AIDA modellen om opmærksomhed, interesse, ønske og handling i netop den rækkefølge. AIDA modellen er nemlig reklamebranchens fiskekrog. Hvis du sikrer den struktur i dine reklamer, skal du nok fange dine kunder. Fang deres opmærksomhed, gør dem interesseret i dit produkt, appeller da til deres følelser og behov, før du endelig giver dem mulighed for at gøre noget ved det gennem handling: Ved at købe dit produkt.

 

 

EFTERLAD ET SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here