Forside Generelt Marketing tips til startups med et mindre budget

Marketing tips til startups med et mindre budget

122
0

I disse dage er det ikke kun nok at have en online tilstedeværelse, som at købe en professionel hjemmeside og opdatere sociale media. De fleste virksomhedsejere opretter en online tilstedeværelse, men springer marketing over fordi de ikke har budgettet. Medmindre du er så heldig at score en stor investering for at finansiere din startup, er det sandsynligt, at du ikke har mange penge at bruge på din markedsføring.

 

De fleste startups har ikke penge nok til at ansætte en erfaren konsulent eller marketingekspert med det samme. Derfor er det op til dig at bestemme den bedste vej at tage for at få ordet om din opstart. Desuden, hvis du arbejder med et meget lille budget, kan vejen til succes blive hård. Men bevar troen, for her er et par retningslinjer, der vil få dig i gang i den rigtige retning.

 

Styrk dit brand

Du skal have et solidt koncept med hensyn til, hvad din virksomhed er, hvad du ønsker at opnå, og hvorfor den overhovedet eksisterer, før du overhovedet kan tænke på at lancere en succesfuld marketingkampagne. Et af de indledende første trin vedrørende markedsføringsprocessen er først at sikre, at du ved præcis, hvem du er, da forståelsen af ​​dette i høj grad vil hjælpe dig med at bestemme, hvordan du skal positionere både dig og din virksomhed i dine bestræbelser.

 

Brug for eksempel det samme logo eller headshot-billede på tværs af alle dine sociale medieplatforme. Hvis din virksomhed har et navn som “WordPress” med to ord slået sammen og det andet ord med stort bogstav – så hold det sådan overalt.

 

Vælg din målniche

Selvom dine produkter kan appellere til masserne, giver det også noget af et problem, når du markedsfører din virksomhed. Samlet set, jo flere kunder du ønsker at nå ud til, vil det kræve flere penge og tid for at du kan klare det.

 

Følg dit publikum gennem sociale medier

For at få succes skal du markedsføre dit brand, hvor dine potentielle kunder er. For eksempel, hvis din niche er i modeindustrien, er brug af Pinterest en ideel måde at oprette forbindelse til dit kvindebaserede publikum på. På den anden side, hvis du ønsker at nå unge mandlige spillere, er Pinterest ikke den ideelle sociale mediekanal at bruge, da den ikke når den bestemte demografiske.

 

Undersøg de forskellige sociale medier og find ud af, hvor din målgruppe hænger ud, så du kan komme i kontakt med dem. Brug din tid og dine ressourcer på dem, der er mest befordrende for dit brand.

 

Definer klart dine vigtigste mål og målinger

Jo færre penge du har at arbejde med, jo mere skal du være helt klar og detaljeret omkring dine mål.

 

Stil først dig selv dette vigtige spørgsmål: Hvad betyder succes for dig? Selvfølgelig vil du tjene penge, men ikke enhver markedsføringsindsats vil tjene penge. Derfor skal du finde ud af alle de potentielle udfald i forhold til, hvad du faktisk betragter som ‘succes’; om det betyder en vis mængde leadgenereringer, flere abonnenter på din liste eller mere trafik til din virksomheds hjemmeside. Alle disse ting tilsammen betyder mere omtale vedrørende din opstart og kan i sidste ende resultere i at tjene flere penge.

 

For at bestemme graden af ​​din succes er det vigtigt at finde ud af, hvor du er logistisk set. Saml al din hjemmesideanalyse og statistik for at etablere din nuværende økonomi. Vurder så mange data som muligt vedrørende din virksomheds nuværende status. Denne opgave er nemmere, før du starter din første marketingkampagne.

EFTERLAD ET SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here