Er der værdi i “troværdigheds badges”?
Hej brevkasse.
Til dagligt driver jeg en mindre webshop som sælger neglelak og andet kosmetisk til primært kvinder. Jeg har ingen fysisk butik, og har svært ved at overbevise mine kunder om at det er i min butik at de skal handle. Jeg har en del besøgende på siden, hvilket nok skyldes min store aktivitet på facebook, og mine mange blogindlæg. Jeg har overvejet forskellige badges, som muligvis vil gøre siden mere troværdig, men er ikke sikker på det er løsningen. Vil i ikke nok hjælpe mig med at få de besøgende til at foretage et køb, når de nu alligevel er på siden.
Pft – hilsen en frustreret webshopejer.
Kære frustrerede webshopejer
Hvis vi, her på e-brevkasse.dk, havde det endelige svar til hvordan man skulle øge konverteringerne på ethvert website, ville vi have penge nok til at bo på en strand resten af livet. Vi har ikke et decideret facit på dit spørgsmål, men har et par fif til hvordan det eventuelt kan forbedres. Nu skriver du ikke meget om webshoppen, andet end du sælger neglelak og andet kosmetisk til primært kvinder. Det ville gøre arbejdet lidt nemmere hvis vi kendte adressen til din shop, så vi kunne komme med konkrete forbedringer. Men det gør vi ikke, så derfor lidt generelle optimeringer, som vi ved har en positiv effekt på konverteringerne.
Skab troværdighed på din hjemmeside
Først og fremmest er det vigtigt at den besøgende føler sig tryg ved at besøge hjemmesiden, og ikke er i tvivl om at de modtager deres vare nemt og hurtigt. Som du selv er inde på, er troværdighed på internettet virkelig vigtigt. Så badges som trustpilot, e-mærker, kreditvurdering og co2 neutralt website, er alle med til at styrke troværdigheden. E-mærket og kreditvurdering er lidt omkostningsfulde, men de andre er lige til at gå til. Tjek evt. denne gardin butik, Uniggardin, hjemmeside og bliv inspireret.