Hvordan bruger jeg tiden mere effektiv?
Problemer med tidsregistrering
Jeg har problemer med at få styr på tiden og bruger lang tid på at registrere opgaver, som er løst for kunder. Og dermed bruger jeg også en masse tid på at lave fakturaer til dem. Jeg har en mindre konsulentvirksomhed, som løser opgaver for mange forskellige kunder og vores afregning af passeret på timer brugt på opgaveløsningen. Problemet er bare at der bliver brugt meget tid på at holde styr på disse timer og et overblik over hvor mange timer, der egentlig er brugt til hver kunde. Jeg føler lidt at vi bruger for meget tid på, noget vi ikke får nogen indkomst ud af. Findes der en løsning til dette og hvad skal der evt. til for at få bugt med denne problemstilling?
Mhv.
Carsten Sønnerub
Hej Carsten
Jeg kan godt forstå dine bekymringer over den tid der bliver brugt, på at få overblikket. Der findes faktisk en måde at komme dette til liv på, du skal have en software, som kan klare tidsregisterring og registrering af opgaver. Der findes et faktureringsværktøj som du let kan lave korrekte fakturere med. I sådanne programmer vil du kunne registre den tid, som er blevet brugt på en opgave og herefter registrere hvilken opgave der er blevet løst for hvilken kunde. Det vil give en stor hjælp til ikke bare din, men også dine medarbejderes hverdag. Ud fra disse registreringer kan du eller I let lave en faktura, som passer med antallet af timer og som let kan sendes til kunden, via mail.
Oversigt over indtægter
Når du skal lave en faktura, er der nogle skabeloner at gå ud fra, så det ikke kommer til at tage for meget af jeres tid. Ud over at du sparer tid, så kan du også få en oversigt over dine indtægter, for hver kunde. Du kan opsætte hver enkelt kunde og registrere hvor mange timer, de skal have og til hvilken pris. På den måde ville du hele tiden kunne følge med i hvor meget indtægt der ligger hos den enkelte.
mvh.
E-brevkassen